نحوه نصب رله کنترل بار

نحوه نصب رله کنترل بار در هنگام راه اندازی موتور سه فاز زیاد استفاده میشود و علاوه بر کنترل فاز نیاز به کنترل بار هم هست که در این آموزش یاد میگیریم چگونه سیم بندی آن را انجام دهیم.

در اموزش راه اندازی موتور سه فاز با کنترل فاز و بیمتال یاد گرفتیم چگونه بی متال در مدار قرار دهیم و همانطور که شما هم میدانید کنترل بار و بی متال کار شان یکی است  منتهی ساختار آنها تفاوت دارد، بی متال به صورت مکانیکی عمل می کند یعنی با داغ شدن فلز داخلی آن تغییر حالت میدهد و مدار فرمان را قطع میکند منتهی کنترل بار به صورت الکترونیکی این عمل را انجام میدهد.

نحوه نصب رله کنترل بار به صورت تصویری:

نحوه نصب رله کنترل بار

نحوه نصب رله کنترل بار را به صورت ویدیویی مشاهده کنید:

راستی!!!

اپلیکیشن اندروید کالنجی رو دانلود کنین و از جدید ترین آموزش های رایگان و تخفیف های ویژه محصولات مطلع خواهید شد. 🙂

دوستانی که این مطلب را مطالعه کرده اند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند

محمود غفاری

در زمینه برق صنعتی فعالیت میکنم، از آنجایی که علاقه مند به آموزش نوین برق هستم وچندین سال در زمینه برق صنعتی و ساختمان به صورت عملی وتئوری اطلاعت کسب کردم خوشحال میشوم این اطلاعات را با شما به اشتراک بگذارم. سپاسگزارم

    نوشته‌های مرتبط

    دیدگاه‌ها

    *
    *

      يعقوب طرفى

      سلام جناب مهندس غفارى
      ممنونم ازشما بابت آموزش نحوه نصب رله كنترل بار . آرزوى موفقيت دارم

      محمود غفاری

      خواهش میکنم آقای طرفی عزیز

      رضا

      سلام لطفا داخل اموزشاتون جای کلید سلکتوری خواهشا از کلید استپ استارت استفاده کنید خواهش میکنم

      محمود غفاری

      سلام چشم در اموزش های اینده استفاده میکنیم

      ابراهیم

      سلام استاد
      آموزشی که قرار دادی عالی و خیلی ساده و کاربردی هستش
      متشکرم

      محمود غفاری

      ممنون دوست عزیز نظر لطف شماست

      علی زاهدی

      باسلام
      ممنون از آموزش های تصویری و ویدئویی شما
      خیلی کاربردی و مفیده
      سوال : آیا میتوان در تابلو برق به جای استفاده از فیوز مینیاتوری و کنتاکتور و بیمتال فقط از یک کلید حرارتی و کنتاکت کمکی آن استفاده کرد ؟
      اگر ممکن است آموزش تصویری آن را قرار دهید

      Sadegh

      سلام مهندس وقتتون بخیر. اگه میشه یه نقشه مدار فرمان برای تابلو می‌خوام که هم برق شبکه وهم برق یو پی اس داشته باشه چیه صورت اتومات با اولویت برق شبکه کار کنه ممنون

      سید حامد

      سلام مهندس به خدا ثواب میکنی

      احمدالله

      سلام آغا مهندس تشکر از این آموزش شما

      مجید

      سلام مهندس عزیز ممنون بخاطر اموزشهای کاربردی ک در اختیارمون قرار میدین میخواستم ببینم تفاوت کنترل فاز و کنترل بار چیه چون توی ویژگیهایی که برای هردوشون ذکرشده بنظر میرسه هرکروم میتونه کار اون یکی رو انجام بده

      محمود غفاری

      سلام
      کنترل بار کارش حفاظت الکتروموتور در برابر تحمل جریان های اضافه هست مثلا گیربکس قفل کنه و موتور در این لحظه با کنترل بار از سوختنش حفاظت میشه
      کنترل فاز کارش حفاظت در برابر اختلالات ولتاژ هست مثلا برق شبکه یک دفعه یک فازش قطع میشه و کنترل فاز اجازه نمیده موتور دوفاز کار کنه
      موفق باشید

      غلام رضا محمدی

      سلام آموزش های تصویری بسیار مفید بوده بسیار تشکر می کنم .
      همچنان اگر امکان باشد به این سوال من پاسخ بدهید. آیا می شود توسط دو کنتاکتور سویچ چنج آور اتومات را بسازیم که از دو منبع برق مثلا برق شهری و دیزل ژنراتور داشته باشیم ممنون می شوم که در آموزش هایتان قرار بدهید.
      تشکر از راهنمایی تان.

      محمود غفاری

      سلام برای این کار ماژول دیزل ژنراتور موجود هست

      مقدم

      سلام، از مطالب مفید شما کمال تشکر را دارم.
      لطفا مقاله ای در مورد بستن و اجرای تابلو برق موتورخانه در سایت قرار بدهید.

      محمود غفاری

      سلام چشم در اموزش های اینده مون قرار میدیم

      mohammad

      سلام مهندس خسته نباشید و اینکه عالی بود اموزشتون.
      اما ی سوال برای من پیش اومد اونم اینه ک من این مدار فرمان رو الان روی تابلو اجرا کردم اما تو راهنمای کنترل فاز گفته شده ب ام پی هم باید نول وصل کرد, الان چ کنم وصل بشه یا ن؟

      محمود غفاری

      سلام بله وصل کینن

      امیر سجاد منصوری

      سلام مهندس.اگر در بی متال پیج t1,t2 را با یک سیم وصل کنیم به همدیگر در موقعی که کنترل بار عمل کرد به صورت اتوماتیک ریست میشود .

      وحید

      سلام و درود خدمت جناب مهندس
      ممنونم ک اطلاعاتتون را در اختیار ما قرار می دهید ، بسیار مفید بود ،یه سوال دارم از خدمتتون ،اینکه نقش کلید سلکتوری بین فیوز و کنترل فاز چیه؟ و اینکه یه دوستی نوشته بودن ک بجای کلید سلکتوری از استپ استارت استفاده بشه . نظر شما چیه ؟ممنون میشم راهنماییم کنید

      محمود غفاری

      سلام خواهش میکنم
      جهت قطع و وصل مدار هست تفاوتی نداره در عملکرد فقط در حالت نصب کلید فرمان در مصرف سیم به کار رفته صرفه جویی میشه و چنانچه قطعی هم پیش بیاد مثلا برق بره و اگه مجدد برق بیاد، اگه کلید باشه به صورت خود کار مدار وصل میشه و اگه استپ استارت باشه مدار وصل نمیشه و ما باید استارت رو بزنیم

      صادق

      با سلام
      نحوه بستن رله کنترل بار در الکتروموتورهای با توان بالا 90 کیلو وات به چه صورت انجام میشه

      محمود غفاری

      سلام
      در کنار کنترل بار میباسیت 3 عدد سی تی هم نصب کرد. و خروجی سی تی رو به سوراخ های کنترل بار داد

      mehrdadjavid

      مهندس خسته نباشی میشه در مورد تابلو برق اسانسور دو سرعته هم توضیحاتی بدید؟

      محمود غفاری

      سلام سعی میکنیم مدار دالاندر رو در اموزش های اینده بدیم

      رضازند

      عالی